søndag den 18. december 2016

Kræver det speciel visdom for at vedligeholde en blog om visdom?

Jeg blev for nylig spurgt om det krævede speciel visdom for at kunne vedligeholde en blog om visdom. Det synes jeg var et meget godt spørgsmål, og derfor vil jeg gerne dele svaret med jer alle her i denne tid, hvor alle gør status over året, der er gået, og måske tænker lidt mere over tingene end normalt.


Nogle tror man skal være perfekt eller klogere end alle andre for at kunne 'tillade' sig at påpege fejl hos andre. Det mener jeg i høj grad skyldes, at vi er påvirkede af den kristne tænkning, hvor Paulus f.eks. opridser en masse krav til præster og menighedstjenere.

Det mange glemmer er, at når jeg deler visdomsord er det som regel fordi jeg selv synes konceptet, ideen eller tanken var god. Med andre ord, så kan der være områder hvor det selv er en mindre åbenbaring, der deles fordi jeg ganske enkelt bare er typen, der nyder at lade lys skinne, så alle får gavn af det jeg lærer.

Gør det mig så bedre end andre?

Nej, ikke spor. Det gør mig til gengæld klogere, fordi alle søger visdom og viden, og hvorfor ikke gøre den frit tilgængelig?

Det er jo præcis det jeg også gjorde da jeg frigav min digtsamling. Det er med det klare og éntydige formål at dele tanker og ideer i poetisk og prosaisk form.

Rigtig god jul til alle, og rigtig Godt nytår. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar